lørdag 18. juni 2011

En vanlig dag på internatet

Alle bildene er selvfølgelig ikke tatt på samme dag, men jeg tenkte å vis dere hvordan en dag på internatet kan se ut. 

07.00: Finne klær i skap og skuffer

 07.25: Gå til frokost

Husk mobil og kantinekort! 


07.50: Kommer til denne fantastiske skolen

 Slå opp litt vanskelige ord i ordboka. (Tok egentlig bare med bilde fordi det står tralala der)

Vi sjekker kanskje facebook litt. 

 Eller Ingvild lager forside til franskpermen min. Mens jeg gjør lekser i siste liten (anbefales IKKE. Og det skjer ikke så altfor ofte heller)
 Får tilbake prøver. Ikke alltid med karakter 18, men jeg tok bilde av denne prøven for å virke smartere. 
 Tegner litt på tavla på norskrommet kanskje 

17.40: Komme hjem fra skolen og ta på seg varme deilige klær

 Sove litt på gulvet (Eventuelt i senga. Det er det vi pleier.)
 Se på How I met your mother. Bildet er fra togturen til Chamonix, men det var det eneste jeg fant. 
Spise sjokolade. 

Gjøre noe kreativt. Jeg klipper i blader. 
 
Sjekke agendaen hvilke lekser vi har for dagen
...og gjøre de

 Spille gitar eller høre på at folk som kan det gjør det.

Spise suppe hvis man er sulten selv etter middag.

 Beundre alle Marthes fine bilder. 
Hvis det er torsdag: pakke til vertsfamilien

Pusse tenner (dette er en ganske eksepsjonell situasjon: alle på badet samtidig!)


Hvis man har tid og ikke noen bøker å lese: se på film før man legger seg. 

Ting som ikke kom med fordi jeg ikke hadde bilde til det: 
- mellom 08.05 og noen dager 17.30: Timer
- 12.00: Lunsj
- 18.30: Spise middag
- før 22.00: Dusje
- 22.30 kanskje: Sove

Forfatteren tar forbehold om at mengden ting man rekker å gjøre i løpet av en dag kan være misvisende. Alle klokkeslett kan forresten taes med en klype salt da det varierer fra person til person. 

1 kommentar:

  1. Så fin blogg! Jeg sitter akkurat nå å leser franske blogger, for jeg prøver i siste liten å forsikre meg om valgene jeg skal føre inn på søknaden min! Jeg søker 3-årig i Bayeux :D Likte veldig godt dette innlegget! Håper vi sees da ;)

    SvarSlett